För att lyckas med artikelmarknadsföring måste du skriva bra artiklar som intresserar och informerar dina läsare. Dina texter ska vara kortfattade och lätta att läsa. Oavsett om du marknadsför en produkt eller tjänst ska dina artiklar svara på en fråga som är relevant för din målgrupp. Dessutom bör de vara lätta att skumma, så att läsarna snabbt kan hitta den information de behöver.
Rekommenderad läsning om artikelmarknadsföring finns på den här webbplatsen.
Om du publicerar artiklar på din webbplats kan du locka en större publik och öka försäljningsmöjligheterna på din webbplats. Dina artiklar kommer också att öka ditt rykte som expert och de kommer att bygga upp en lojal publik. Inte bara det, dina artiklar kommer också att öka din webbplats sidrankning i sökmotorernas resultat. Detta innebär att fler människor kommer att se ditt innehåll och köpa produkter.
Dina artiklar kommer också att få större exponering om du syndikerar dem. Du kan också använda sociala medier för att få fler läsare genom att uppmuntra dina sociala följare att dela dina artiklar. Sociala medier är ett utmärkt ställe att marknadsföra ditt innehåll på, eftersom det kan öka din webbplatstrafik och din varumärkesranking. Den här strategin kan också generera många ledtrådar för framtida skrivmöjligheter.
Hur du använder ett pressmeddelande för att främja ditt företag
Ett pressmeddelande är ett formellt uttalande som ges till nyhetsbyråer. Det är avsett att vara den första informationskällan för allmänheten och syftar till att ge information, göra ett officiellt uttalande eller göra ett tillkännagivande som är avsett för offentliggörande. Som sådant anses det vara den ”ursprungliga informanten” om en händelse.